© 2019 fysiocattoir                                                                                                               privacyverklaring

Welkom. Personalia en CV. Openingstijden. Bellen voor afspraak. Contact en route. Dry Needling. Verzekeringen. Huisregels.

Fysiotherapie Karin Cattoir

Baskensburgplein 2

4383 NE Vlissingen

(BIG registratienr. 99033356304)

Dry needling:   (Voor meer info zie ook de website: dryneedling)

U kunt ook terecht bij Fysiotherapie Karin Cattoir voor dry needling.

Wat is dry needling?

We behandelen hierbij triggerpoints in de spieren met behulp van een acupunctuurnaald.

Let wel: het is geen acupunctuur!

Oorzaken voor triggerpoints zijn:

Wat is een triggerpoint?

Een triggerpoint is een "knoop " in een spier die naast lokale drukpijn ook vaak pijn op afstand veroorzaakt. De fysiotherapeut zoekt naar deze plaatsen omdat ze de hoofdoorzaak kunnen zijn van uw klachten.

Triggerpoints kunnen zich uiten in:

Wat doet de fysiotherapeut?

Door gericht onderzoek en gesprek analyseren van de klachten. Daarna worden de spieren nader onderzocht en gaat hij/zij specifiek zoeken naar TP. Via het aanprikken met een naaldje worden deze punten ontspannen. Na de behandeling krijg je oefeningen en adviezen mee naar huis om de verbeterde situatie te onderhouden.

Kosten:

Dry needling is een onderdeel van de reguliere fysiotherapie, dus als u aanvullend verzekerd bent vallen ook deze kosten daaronder.